Tuesday, February 22, 2011

dia mencerminkan dirimu.


FACEBOOK
BLOG
TWITTER
MYSPACE
FRIENDSTER
TAGGED
HI-5

semuanya menggambarkan dirimu.
betul.
tak percaya?
betul.

siapa-siapa yang tidak setuju.
Sila bawa diri anda jauh-jauh
dari tempat ni.

Tak kan tak kenal dengan butang merah
yang elok-elok saja 
duduk dekat
atas tu.

Maka dengan itu,
aku teruskan.

Tiapa masa,
tiap detik,
tiap waktu,
ada saja yang kita buat,
mesti nak lapor dengan 
laman sosial kita kan?

Baru kejap tadi,
status anda:
"phehhhh!! sedappnya makan maggie kari tym2 lapar ni, gyLaaa kiCK!"

selang beberapa minit,
"aku nak gi tandas lah weyh, nak buat pelaburan, saham nak jatuh ne"

lepas tu, 
"weyhh, mak aku baru belikan aku IPhone4 lah. Best giLLerr"

Tiba-tiba,
bapa kau mula meleter dekat bawah,
suruh kau turun bersihkan ruang tamu.

Kau pun tukar status balik,
"bapak aku ngamo0kk lah, malam karang aku on9 lagi.. papaii"

haha.
kadang-kadang kita rasa terlalu seronok untuk melaporkan semua
rutin harian kita,
tanpa menyedari ada yang suka
dan ada juga yang tak suka.

Nasib baik,
FACEBOOK
tak sediakan
"UNLIKE"
kalau tak,
ada jugak yang murung buat muka orang utan lepas tu.

kadang-kadang,
tanpa segan silu,
kau memaki hamun tanpa insurans walau sesen pun.
(miskin gyllakk)

Gerenti orang akan komen status kau,
"knp lagi ni geng? ada mslh ka? lek bha kau!"
"Uiihhh.. marah nmpk.. ape pasal lak ne?"
"Astaghfirullah. bawa2 bsabar yah."

kadang-kadang,
kau buat status yang kononya,
"Ape masalah kau minah?, aku takde kacau bf kau lah, dia yang nak rapat dgn aku. kau tak puas hati, tanye die sndr ahh!!!" 

lepas tu,
ada lah lebih kurang
10 orang LIKE status kau.

kadang-kadang,
kau buat status,
"IQ manusia biasa adalah lebih kurang 130-150, sedangkan Einstein sendiri memiliki IQ250."
(ni bagus, share ilmu pengetahuan)

.....................................................................................................

hmmm..
Dalam laman sosial ni,
banyak benda yang kita boleh
tahu mengenai orang tersebut.

sikapnya yang,
PANAS BARAN,
suka memaki,
perasan POPULAR,
sememangnya baik hati,
mementingkan ILMU,
dan banyak lagi ragam manusia.

aku,
kau,
KITA,


semua sama sahaja.
kadang-kadang aku pun suka lapor apa2 yang berkenan di hati.

realitinya,
memang begitu sifat manusia di dunia MAYA ini.

p/s: maaf sekiranya terkasar bahasa. saya juga manusia biasa.
KAMSAMIDA (^___^)


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...