Thursday, March 3, 2011

Hutang? dah bayar?



Berbicara mengenai
HUTANG
ianya sangat umum

semua orang
tak akan terlepas
dari berhutang mahupun
memberikan hutang

yang juga dikenali
sebagai
PENGHUTANG
dan 
PEMIUTANG

Hutang bukan sahaja dari
segi duit dan barang,
malah,
dari segi perbuatan
mahupun kelakuan.

Kadang-kadang,
orang tak bayar hutang,
bukan sebab apa,
tetapi,
LUPA.

Maka dengan itu,
baik anda ingat2 semula,
ada tak anda 
berhutang dengan
orang,
belum bayar balik.

1.DUIT
orang kita, kalau hutang duit, si pemiutang tagih hutang dari si penghutang, penghutang akan cakap "aiyyhhh, adakah saya hutang sama kau? Bukan sudah bayar ka? sudah bah ndak silap saya.."


2.BARANG
"weyhhh, sabun wa lu pinjam tempoh hari lom ganti arh, wa nak gune apa ni, nak mandi, st0k sabun wa dah abis."
"pullakkkk.. bukan ngko cakap, ngko bagi halal je ke kat aku?"


3.PERBUATAN
"Tolong aku siapkan assignment aku beb, esok nak hantar lah! Please eh, minggu lalu kan aku dah tolong kau, kali ni, kau pulak ye?"
"Ohh! Tak ikhlas rupanya kau tolong aku."


Kesimpulannya, bayar hutang anda sekarang, jangan tunggu lama2. Cukai kepala, cukai pintu, saman, hutang dengan along dan macam-macam lagi hutang yang anda buat. 

p/s: Jika saya ada berhutang dengan anda, ingatkan saya.

KAMSAMIDA!
(^________^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...