Friday, January 28, 2011

Aku budak KEM?


Hutan?
siapa budak hutan?
Lelaki kah?
Perempuan kah?

Jawapannya,
alahai. Mesti masing2 mempertahankan jantina masing2 kan??
kan3?
Sudah terang lagi bersuluh.
LELAKI..
ehhh!!

Tidak2..
PEREMPUAN!
Yakin jugaKkkk kau MOON.
Aku tidak membela siapa2.
Masing2 ada kelebihan & kekurangannya di hutan.
Iyah kah?
Betul kah?

SITUASI PERTAMA:

Di pagi hari, apabila monyet2 berlagu riang melihat sekumpulan manusia yang seakan sama mukanya.
haha. gurau yah.
Biasalah, pagi2 macam ni, budak2 kem baru nak mulakan perjalanan bukan?
Semua pun dengan muka yang penuh semangat tak ingat dunia.

Keh3.
Malang sekali.
Di tengah jalan,
Semua riak muka bertukar dari yang ceria
macam orang yang nak kena lamar.
Kepada,
riak muka penat
macam budak2
BIGGEST LOSER tengah berada dekat GYM.

Waktu ni lah, macam2 rungutan yang keluar dari mulut budak2.
Masalahnya,
siapa lagi kuat merungut?
LELAKI/PEREMPUAN.
HahhhH!! Nak tau jawapan.
Korang ingat lah balik waktu korang Jungle Tracking dulu.


SITUASI KEDUA:

Waktu di dalam hutan, jurulatih terpekik-pekik siap maki hamun tanpa menyedari perasaan budak2 kem.
Aku yakin lah. 
Dalam hati jurulatih tu, mesti cakap macam ni punya.

" Biakkk pi daaa.. Aku jurulatih lah. Paling berkuase. Haha. Aku nak bantai budak2 ni habis2. 
Biar mampuiiii!! Serrronookk nye jadi jurulatih "

Aku yakin jugak,
budak2 kem tu mesti buat2 muka skema, takut, turut.
Tapi dalam hati,
perrhhhh...
CILI PADI BERAPI..
kalau boleh siap telinga keluar asap lagi macam kereta api.
Tambah,
caci maki hamun hina dina.

Agak2..
Siapa lagi panas baran dengan cacian yang dilontarkan oleh para jurulatih.
Senang cakap.
Tak boleh tahan lah.
Memang panasss lah. 
Dah mendidih dah darah dalam badan dia tu.
Kalau boleh nak tumbuk jurulatih tu macam tengah BOXING.

TING TONG!
jawapannya,
Ingat balik waktu korang KEM dulu.


SITUASI KETIGA :

Dalam perjalanan mereda hutan,
Tiba2 terjumpa sungai.
Kemudian terus melalui sungai tersebut.
Semua budak2 KEM riang gembira.
Dalam keseronokan tu.
Ada juga yang ambil kesempatan.

BUDAK A: Weyhh!! Asal air sungai ne tibe2 je jadi suam eh?
BUDAK B: Iyah jok! aku tau ni gink. Mesti ada ambil ksmptn ni. Bagus kamu ngaku lah sna.
BUDAK C: Yo Bro! Yo Bro! Tak malu Bro! Asal kencing kat sini bro!
BUDAK D: Hhahaha.. Ni kes dari tadi tahan bha ni. Mengaku lah kamu boy! Teda guna tapuk2 laie.

TING TONG.
Haha.
Anda ingat balik waktu kem dulu.
Anda tahu lah jawapannya.


SITUASI KEEMPAT:

Dalam kegembiraan mereda hutan, semua macam kuno.
Ala maklumlah banyak benda baru dijumpa.
Tak pernah dijumpa di bandar yah tuan2 & puan2.

Haha.
Aku yakin 100%.
Memang tidak sah.
Dan sudah menjadi tradisi.
Pasti ada yang menjerit waktu mereda hutan tu.

PACCCAATTTTTTTTTTTT!

Ni aku tak payah lah suruh korang ingat balik waktu KEM dulu2 yah,
direct dalam kepala.
PEREMPUAN.
Terima kasih.. Terima kasih..

..........................................................................................................

Kalau ingat balik waktu kem di sekolah dulu kan,
rindu pulak nak kem semula.
Banyak pengalaman & ilmu
yang tidak semua orang boleh kecapi.
Apa2 pun, terima kasih
Persatuan Kadet Bersatu Malaysia Laut
MRSM TAWAU
CSR REBUNG
dengan KEM2 yang pernah dianjurkan.










CSR REBUNG 2010

CSR REBUNG 2010


Namun, 
apakan daya.
aku pun sudah meningkat dewasa.
Umur aku pun akan mencecah 18 tahun apabila 
tarikh keramat 
1 Disember 2011
melabuhkan tirainya.
Maka jadilah aku.
18 tahun.



2 comments:

  1. E.d.Y:: ErrMm. tue tgh wat psdiaan nk wt psmbhn..hehe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...