Monday, March 7, 2011

ada aku kisah?


anda cakap,
"bapa aku jutawan kat Malaysia."

ADA AKU KISAH?

anda kata,
"family aku semua pembersih, satu habuk pun tak mau tengok."

ADA AKU KISAH?

anda berceloteh,
"mak cik tu cakap aku lah contoh terbaik, 
pertama kali dia tengok perempuan ayu macam aku."

ADA AKU KISAH?

anda heboh,
"weyhh, bapak wa belikan wa kereta 
MERCEDES-BENZ SL CLASS lahh."

ADA AKU KISAH?

anda beritahu,
"tadi ada sorang awek cun gillerr nak mampoii 
jeling-jeling manja kat aku."

ADA AKU KISAH?

anda sibuk2,
"weyh, anak Makcik Rumput kahwin sabtu ni,
sebab dah terlanjur."


ADA AKU KISAH?

anda bangga,
"awek gua ahh.. manyak cantik, manyak seksi dan hot gituu, lepas itu ahh,
mak bapak duit keliling pinggang mahh, manyak ongg lah ini taun"

INGAT!
Tak semua benda
dalam dunia ni,
manusia-manusia
di sekeliling anda
menyukaiinya atau
senang mendengarnya.

Maka dengan itu,
cakap bila perlu.
Makin banyak cakap,
makin banyak dosa.

kadang-kadang,
aku pun suka cakap banyak-banyak,
tengok-tengok, 
orang sebelah dah terlena dengan cerita aku.

p/s: Maaf sekiranya terkasar bahasa.
KAMSAMIDA
(^_________^)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...