Tuesday, April 12, 2011

Allah bless me!


Weeheyy.
Terasa rajin diriku ini update blog.
kerana apa?
kerana suka & puas hati.
SYUKUR!

Teliti gambar di atas,
yeww2.
betul2. 
Aku dah dapat lesen P.
Macam mimpi jugak ni,
tapi, inilah realitinya yang harus aku terima
termasuk anda juga pembaca!

Penantian lebih kurang 3 bulan
berakhir dengan kegembiraan.
Ingat senang kah nak dapat seketul lesen P ni?
Perlukan pengorbanana masa weyh,
 wang ringgit (kesian mak bapak aku yang berhempas pulas setiap hari),
mana lagi lemak aku ni terbuang-buang dengan free sahaja,
maruah pun gak weyh (kalau gagal)
SUSAH tau nak ambil lesen ni.

Beginilah perjalannnya::
1.Daftar
(awal bulan 1, lebih kurang 2 minggu aku tunggu untuk turn pergi ceramah pasal banyak orang daftar)

2.Ceramah 5 jam (17/1/2011)
(aku tulis apa yang penceramah tu cakap, namun, dia persoalkan!)

3.Ujian Komputer (21/1/2011)
(aku pun tak tahu aku ada ujian komputer, cikgu aku call hari sebelum ujian tu, suruh aku datang.. malam tu aku baca sikit sahaja lalu terlentok, maka esoknya aku kelam kabut, sebab baru cover 3o lebih muka surat padahal ada 100 muka surat lagi. Akhirnya, aku ambil keputusan untuk guna pemahaman & ingatan aku masa tuan penceramah berceramah. Syukur aku lulus terus dengan satu percubaan.)

4.Bengkel 6 jam( 31/1/2011)
(10 hari aku tunggu untuk turn masuk bengkel, sebab ramai orang. 3 jam dengan penceramah, 3 jam lagi dengan cikgu sendiri.)

5.Lesen L keluar (22/2/2011)
Sebulan aku tunggu untuk lesen L ni keluar, aku pun tak tahu kenapa sistem lambat sangat. Memang sengall!

6.Belajar 8 jam dengan cikgu sendiri (setiap minggu hanya 2 jam)
(serius cakap, cikgu aku selalu marah aku pertama2. Kemudian, atas alasan aku selalu senyum plus muka nak nangis kalau dia marah, dia penat nak marah aku dah. Haha. Ni dia sendiri yang cakap. Aku tak da tokok tambah ok!)

7.QTI(Pre-Ujian)(23/3/2011)
(Gemuruh+takut, giliran aku plak terakhir untuk memandu di bukit, teringat-ingat result SPM lagi, maka aku gagal di bukit sebab kereta terundur dari petak kuning. Keseluruhannya, lebih kurang 12 orang gagal pada hari tu, ada gagal laluan, ada gagal 3 penjuru, ada gagal parking, dan banyak macam gagal. Aku gagal bukit sahaja.)

8.QTI kali ke2 (28/3/2011)
(Aku hanya perlu ulang bukit sahaja. aku lulus alhamdulillah!)

9.JPJ (UJIAN) (12/4/2011)
(Giliran aku yang ke-2, tak ke gemuruh macam tu. bergegar lutut tau! Alhamdulillah aku orang pertama yang lulus masa tu, orang yg giliran dia selepas aku tu dia gagal bukit, kemudian c Chia yang no 3 ni lulus selepas aku. Diikuti c Fung no 4 dan no 5 budak cina perempuan, dia pun lulus juga, yang lain no6 dan seterusnya banyak yang gagal kat bukit, yang lain tu aku tak tahu sebab aku balik pukul 10 pagi. Awal gila kowt! Ada lebih kurang 50 calon yah)

SYUKUR ALHAMDULILLAH!

esok2, aku sambung cerita pasal ujian JPJ tau. Hehe!

(^______^)
KAMSAMIDA!

3 comments:

  1. TAHNIAH MUMUNNN! boleh lah kunun kaka mumun bawa sya jalan2 naik keretaaaaa. yayyyy!! =D

    ReplyDelete
  2. haha...congratzzz////btw drive safely....

    ReplyDelete
  3. YIN:: okeyH bha kLu kau! Thanxx BTW.

    FauZan:: hehe. Tahnak you! :DD

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...