Saturday, March 3, 2012

HILANG arah.

Assalamualaikum.
Semoga Allah sentiasa memberikan yang terbaik buat kita pada hari ini.
Walau seteruk mana keadaan itu, mungkin ianya adalah yang terbaik buat kita.
Siapa tahu? Allah sahaja yang tahu.


kemarin, hari ini, hujan turun dengan lebatnya.
Sekejap membasahi bumi,
sekejap berlalu pergi meninggalkan angin dengan sendirinya.
Memberi suhu sejuk yang amat. cecah 5 darjah.
Harap salji tidak bertandang.
Alamat, lain jadinya.

Syukurlah,
Allah masih memberi rahmat-Nya kepada kita.

 Dan aku pula,
HILANG ARAH.
adakah aku tidak bersyukur?
Ohmyyyy.


SEDIH 
bila mengenangkan nasib sendiri.
mengenang nasib yang hilang tanpa arah tujuan.
Entah ke mana.
Aku tak tahu ke mana.

Bila refleksi balik yang dulu,
dan memikirkan yang akan datang,
kadang-kadang,
rasa kesal datang,
sebab aku buat tidak tahu.
Aku hilang semangat.
Dan penyakit M juga menyerang.
Dan itulah penyakit yang paling merbahaya dikalangan pelajar macam aku.

YA ALLAH, SEDARKAN AKU!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...