Sunday, February 19, 2012

satu lagi...



Assalamualaikum.
Maka hari ni,
selesai lah 3 subjek aku jalani.
Hoho.

Rasanyyaaaa sangat hebat.
kalau anda baca post aku yang sebelum ni,
rasanya, keadaan aku sangat teruk.
Tapi, Allah itu MAHA PENYAYANG.
Masa aku tengah berduka,
bila buka al-QURAN,
tiba-tiba, aku terbaca sepotong ayat ni.

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
Surah Al-Baqarah ayat 286.
Tengok? betapa sayangnya Allah,
DIA ubat hati aku yang lara itu masa tu jugak.
SYUKUR ya ALLAH.

...........................................................................................................................

Maka,
lepas tu jugak,
semangat aku naik menggunung.




p/s: semua perlu dibaca. :)

Dengan semangat yang kuat,
ditemani coklat2 yang membuatkan aku
mengambil kadar kalori yang lebih dari ditetapkan.
lebih 2K(kcal).
"ndak sandi ka tu ahh?"

Ala maklumlah,
orang peperiksaan.
Bukan makan buku beb.

Lepas ni,
tiba giliran HISTOLOGY pulak.
Subjek kegemaran aku sudah TIBA!
SERONOK!
Sebelum ni pun, subjek KEGEMARAN jugak,
mungkin sebab banyak menghafal nama2 yang pelik
seperti,
CYCLOPENTANOPERHYDROPHENANTHRENE ring,
serine, PHENYLALANINE, tryptophan,
INCISURA anguralis, quadratus lomborum, superior-inferior radio-ulna joint,
phehhhh.. MEMANG SUPER!

Aku tak ingin sebut lebih,
nanti kita sama2 pening.
(^_______^)

p/s: minum teh juga boleh mengurangkan stress.

Akhir kalam,
aku harap ilmu perubatan yang aku dapat hari ini,
hari sebelum2nya, dan hari seterusnya...
Mudah-mudahan sentiasa diberkati ALLAH.
& Insya-ALLAH sentiasa bermanfaat untuk aku dan orang lain,
DUNIA & AKHIRAT.
AMIN.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...