Sunday, February 12, 2012

gelabah


Assalamualaikum.

Selesai sudah satu subjek.
Alhamdulillah,
semua berjalan dengan ''boleh-lah tahan".

Boleh-lah tahan yang aku maksudkan adalah,
sangat tak boleh tahan.
Entah kenapa,
peperiksaan ni mengalahkan peperiksaan SPM.
yah, sangat senang susah.

Susah bukan atas faktor 
pembuat soalan sengaja hendak memeningkan kepala aku dengan
soalan beliau yang "SUPER DUPER TRICK",
susah atas faktor di atas dan di bawah ini,

MASA,
serius aku sangat kelam-kabut tadi.
sampai semangat aku musnah begitu sahaja.
ENTAH DAN ENTAH.
permulaan yang sangat meng"GELABAH"kan
diakhiri dengan sedikit kekecewaan.

SUARA2 NYARING,
ouhh. sungguh aku tidak suka suasana peperiksaan yang,
penuh dengan ke"TEGANG"an.
masa aku tengah khusyuk dan tawadduk menjawab soalan,
ne baru soalan 18 ni,
tiba2 pengawas peperiksaan cakap,
masa habis bla2, masa tambahan bla2,
bayangkan "SUARA YANG MEMEKIK".
suara yang memekik-mekik itu membuatkan aku stress berganda-ganda.
SERIUS AKU TAK SUKA.

PERSEKITARAN,
errmmm.. hari ni boleh tahan jugak sejuknya.
tadi pagi, rasanya 12 degree.
aku menjawab soalan pun dengan lutut yang terketar-ketar.
dengan suara orang ARAB yang sangat bising
dan terpekik-pekik,
boleh buat aku pengsan di situ jugak.

kesimpulannya,
peperiksaan tadi sangat SUSAH.
aku tak tahu apa yang akan jadi dengan keputusan peperiksaan aku,
semuanya aku serahkan pada ALLAH.

dan aku kena berusaha lagi,
untuk hari2 yang bakal tiba.
TULAT (15/2/2012), peperiksaan BIOCHEMISTRY,
doakan aku dengan kawan2 aku yah?
TERIMA KASIH.
(^_____________^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...