Friday, August 12, 2011

Budak Hingusan!


apa?
"kau ada boyfriend ka?"
Ceiitttttt.
Sikit pun aku tak hairan lah budak!

Ada sorang budak ni,
aku sendiri pun tidak tahu menahu,
apa sebab, yang boleh membuatkan dia,
setiap hari datang jumpa aku,
mebebel-bebel pasal SPECIAL BOYFRIEND dia.

BF dia bagi dia rantai,
dia cerita sama aku.
Dia mahu putus sama BF dia,
dia bagi tahu aku.
Dia tak boleh tidur malam,
memikirkan seorang jantan yang baru dikenalinya,
dia story sama aku.
Dia pergi jumpa BF dia,
dia cakap sama aku.
Dia mahu lari tinggalkan family dia,
dia siap2 bagi tahu aku rancangan bijak pandai dia ni.


Ni baru umur 13 tahun,
baru lepas UPSR lah,
PMR & SPM pun tak lepas lagi kan?
apa pasal mahu bangga2 pasal BF anda yang umur 21 tahun tu?

Nampak sangat tak matang.
Nampak sangat lelaki tu ambil kesempatan terhadap budak tu.
akhirnya, boyfriend diutamakan daripada orang tua. 

Apa yang sebenarnya aku mahu sampaikan adalah,
kalau anda masih budak hingusan 
yang duduk di kerusi SEKOLAH RENDAH,
tak payah jakun dan terlebih-lebih sangat lah pasal buayafren anda tu.
AKU SIKIT PUN TAK HAIRAN!
TAPI AKU SANGAT KESIAN!

sedikit kata-kata yang aku boleh ambil dari ucapan
seorang ustaz dalam rancangan ISLAM ITU INDAH,
"Anak-anak zaman sekarang, pacarnya diutamakan dari orang tuanya"
ni sangat berkait dengan apa yang aku cakap di atas tadi,
budak tu rancang mahu lari dari family dia.

sekian,
maaf sekiranya kata-kata di atas menguris hati mana-mana pihak.
(^____________^)

p/s: kesedaran buat semua termasuk diri saya sendiri.

ASSALAMUALAIKUM.

2 comments:

  1. budak zmn skrg advance sgt huhu
    bdk tadika pun ada yg reti dh kapel2 ni

    ReplyDelete
  2. @Sutera Kasih, yup betol2.. mmg budk skrg sgt advance.. tp, sy x tahu plak klu yg budk2 tadika pndi dah kapel2 ni.. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...